Tuesday, May 9, 2023

Grevlingen tester... Cult energy Drink - Lemon & Lime (så slipper du)

Jeg kom over denne boksen på Bunnpris og måtte jo bare kjøpe den. Det første som slo meg var at det var litt vanskelig å se hvilken smak det var, da denne sto sammen med to andre smaker som også hadde  like flotte dekorerte bokser (de to andre blir presentert i senere innlegg) i et stort pappbrett. 

Denne smaken heter Lemon & Lime, og jeg måtte ta med 3 bilder av boksen for å få vist frem det flotte designet. Som man kanskje kan se av bildene, er dette en halvliters-boks.

Det lukter veldig lite når man åpner boksen, så denne kan man trygt drikke i et kontorlandskap, et klasserom eller andre steder der man sitter tett på andre mennesker.

Smaken er veldig mild, og gir bare en liten frisk men litt ubestemmelig citrus-smak i munnen. Den lille ettersmaken som er er mild og varer ikke veldig lenge. Jeg kunne ikke sagt i en blindtest at dette er sitron og lime, men jeg ville i alle fall sagt at det er citrus. 

Smaken holder seg ganske konstant selv om boksen står fremme en liten stund før man har drukket opp.

Koffein-innholdet er 32mg / 100ml så det er relativt høyt, men på ingen måte unormalt høyt.
Boksen inneholder i tillegg til koffein både vitamin B6 og vitamin B12, som i følge boksen bidrar til å redusere tretthet og utmattelse. Den inneholder 57% av daglig referanseinntak (DRI) av vitamin B6 og 100% av DRI av vitamin B12. 

Boksen har også en anbefaling om at man bør ha et variert og balansert kosthold for god helse, så man bør altså ikke leve kun på energidrikk.

Dette er en drikk jeg godt kan finne på å kjøpe igjen, men fordi den egentlig ikke smakte så mye så er det nok ikke den første boksen jeg hiver meg over om jeg ser den i butikken. Men man er i alle fall sikker på at man får noe man liker, og den har en viss tørste slukkende effekt på samme måte som vann eller saft. Men som sagt, smaken kunne gjerne vært mer fremtredende. 

Lite smak trekker inntrykket litt ned, men den veldig kule boksen trekker det tilsvarende opp. Det er ikke ofte jeg trenger 3 bilder for å vise frem en boks...


No comments: