Tuesday, April 25, 2023

Grevlingen tester... Monster Energy - Ultra Gold (så slipper du)

Monster Ultra Gold "markedsføres" på boksen med at den er sukkerfri men med B-vitaminer. Som de andre boksene med Monster jeg har sett på markedet er denne en halvliter.


Den lukter søtt når man åpner den, men smaken er ikke like søt (heldig vis). Det smaker litt tropisk, og jeg får litt sydenfølelse. I følge boksen er det tilsatt smak av ananas, men jeg klarer ikke å peke den ut så nøyaktig ut fra det jeg smaker. 

I følge boksen er et ubetydelige mengder fett, mettet fett og protein i boksen, men det er mye B-vitamin.

I hele boksen (altså pr 500 ml) er det Vitamin B3 (250% av Daglig Referanse Inntak), vitamin B5 (167% av DRI), vitamin B6 (161% av DRI) og vitamin B12 (400% av DRI). 

Det oppfordres til moderat forbruk, men står ikke spesifisert ytterligere. 

Jeg føler at smaken er frisk og med en kort ettersmak som smaker som drikken, men føler egentlig ikke at jeg ble utøst av å drikke denne. Men jeg ble sikkert litt mer opplagt uten at jeg kan dokumentere dette.  

Alt i alt en helt grei energidrikk, som ikke stikker seg ut verken positivt eller negativt i den store mengden. Kan kjøpes igjen, men ikke et must.

No comments: