Friday, July 16, 2021

Grevlingen tester... NOCCO Pære (så slipper du)

Igjen har jeg testet en av NOCCO sine svært mange smaker. Denne gang pæresmak. Boksen er kjøpt hos Rema 1000.


Det lukter ganske friskt av pære når boksen åpnes og dette øker forventningene til god pæresmak på drikken. Men den når ikke helt opp, for i stedet for å smake friskt av pære smaker det som man har laget drikken av hermetiske pærer. Nå liker jo jeg det også, men likevel blir det et lite skår i gleden.
Den er litt sur, antagelig fordi den er laget på grønn te, men den er ikke så sur som Reign Sour Apple f.eks. bare en anelse mer sur enn andre NOCCO-drikker jeg har testet.
Den grønne teen gjør også at man får litt te-ettersmak. Denne er veldig svak når boksen er iskald, men rekker å gjøre seg gjeldende mens man drikker når man drikker litt nå og da.

Denne drikken har et høyt koffein-innhold, hele 55 mg pr 100ml noe som tilsvarer 180 mg i en boks.
Den inneholder vitamn D, vitamin B6 og Vitamin B12, og som med de aller fleste andre smaker fra NOCCO er det 50% av daglig anbefalt dose av disse vitaminene i en boks.
Boken har også de vanlige advarslene NOCCO har på boksene sine, som sier at den ikke egner seg for barn, gravide, ammende og folk som er følsomme for koffein. De sier også at man ikke skal nyte produktet sammen med alkohol.

Dette er ikke en av mine favorittmaker fra NOCCO, men det kan godt være at jeg kjøper den igjen ved en senere anledning likevel.


No comments: