Friday, October 10, 2008

Hensikten med måneden oktober

Jeg har nå funnet hensikten med å ha måneden oktober. Denne hensikten er uten tvil for å kunne avholde oktoberfest.
I går var jeg på en skikkelig en med øl, würst, svineknoke, sauerkraut og ompa-musikk.
Det eminente Oslo Blaaseorkester leverte hornmusikk av stor kvalitet og med stor innlevelse, og var med på å øke stemningen og legge en fin ramme rundt festen med sin musikk, sine alpehatter og lederhosen.
Kommende uke skal jeg selv spille på en oktoberfest, og håper å kunne være med å skape den samme stemningen for gjestene der, riktig nok kun ikledd "normale" penklær.
Med oktoberfester er egentlig oktober en fin måned. Men uten disse kan man like gjerne hoppe fra 1. til 31. oktober. Da er det jo Halloween, og det er morsomt...
I år har min kone bestemt at det skal avholdes et lite opplegg, og jeg har derfor for første gang på utrolig mange år måttet begynne å pønske ut et kostyme. Får se hva det blir til, men jeg har i alle fall 4 idéer som jeg jobber med, og så skal 3 elimineres i løpet av måneden mens den 4. skal anskaffes og klargjøres. Ene kostymet har en litt komisk western-vri, det andre har en mer tragisk western-vri, det tredje er relativt fengslende og det fjerde er høytflyvende. Eller kanskje dukker det opp et femte alternativ...

No comments: